שוק המצברים בישראל משופע באפשרויות המוצעות לצרכן, שבלא מעט מקרים יכול לעמוד מבולבל מול השפע. שני תחומי ידע בהם הישראלי הממוצע לא מבין הרבה משתלבים כאן – מכונאות רכב וחשמל. ובכל זאת – כל מי שלא נוהג ברכב ליסינג או מעסיק נהג פרטי, צריך להתעסק מדי פעם במצבר הרכב שלו, ואחת לכמה שנים – להחליפו. חלק מהותי מההחלטה איזה מצבר לרכוש היא מחירם של המצברים המוצעים. עלות מצבר לרכב היא דבר דינמי המושפע ממשתנים רבים. נציג כאן את כמה מהפרמטרים העיקריים המשפיעים על מחירם של מצברים למכירה.
תקופת האחריות למצבר
בכל עסקת מכירת מצבר מחיר המצבר כולל בתוכו גם תקופת אחריות. ככל שתקופת האחריות ארוכה יותר, כך עולה מחירו של המצבר. בשוק מוצעים מצברים זולים עם תקופות אחריות של שלושה חודשים ויקרים יותר לתקופות של עד 20 חודשי אחריות.
גיל המצבר
בחנויות המציעות מצברים למכירה עומדים המצברים לפעמים מספר חודשים על המדף, ולפעמים הם שוהים הרבה זמן אצל היבואן או היצרן עוד לפני שהם מגיעים אל הקמעונאי המוכר לכם את המצבר. בניגוד לחלפים מכניים במכונית, לפרק זמן ארוך בו שוהה מצבר על המדף יש השפעה על איכותו. יכול להיות שתקבלו הצעות מחיר שונות באופן ניכר על אותו דגם מצבר, ואם זה המצב – יכול להיות שזה בגלל גיל המצבר. פעמים רבות גיל המצבר ישפיע לא רק על מחירו אלא גם על תקופת האחריות הניתנת לו – 20 חודשים ו-12 חודש הם זמני אחריות שניתן למצוא פעמים רבות לאותו דגם מצבר, וברוב הפעמים הסיבה להבדל בזמן האחריות ובמחיר תהיה הבדל של כמה חודשים בתאריך הייצור של הפריט הספציפי העומד למכירה.
מידת הקיבולת באמפר/שעה וכושר התנעה באמפר
דגמי רכב שונים מצריכים מצברים בעלי קיבולת שונה וכושר התנעה שונה. מעבר לחשיבות התאמת המצבר הנכון למכונית שלכם – מה שישמור על חיי המצבר ועל מערכת החשמל של המכונית – בקניית מצבר מחיר המצבר יושפע מנתוני הקיבולת וכושר ההתנעה שלו. מטבע הדברים, מצברים זולים הם מצברים חלשים יותר ואילו החזקים יותר – גם יקרים יותר.